Izjave, vtisi, pri─Źevanja > Pri─Źevanja star┼íev > Marja ┼átromajer

Nedelja, 26. Maj, ura je 8:00 zjutraj, na┼íi ┬╗mepijevci┬ź pred odpravo v ┼ákofjelo┼íko hribovje.

Peljem se iz ┼ákofje Loke, zunanja temperatura komaj 7 stopinj Celzija, pogled proti zasne┼żenima Stor┼żi─Źu in Krvavcu ne ka┼że ni─Ź kaj pomladne slike, tudi vremenska napoved ni ni─Ź kaj spodbudna. Vreme bo hladno in mokro. Premi┼íljujem, da bi bil za izlet primernej┼íi katerikoli drug dan. A s tem se verjetno ubadamo le star┼íi, ki velikokrat zadeve vidimo,kot pravijo na┼íi najstniki, vse preve─Ź komplicirano. Na┼íi ┬╗mepijevci┬ź se pred odpravo na dvodnevno raziskovanje ┼ákofjelo┼íkega hribovja niso obremenjevali z vremenom. Kljub temu, da so mesec prej, poskusno 40 kilometrsko odpravo po Krasu, zaklju─Źili mo─Źno utrujeni in o┼żuljeni. To jim ni vzelo poguma. Nasprotno, v polni sestavi, nabiti z novo energijo, dobre volje in v pri─Źakovanju novih pustolov┼í─Źin, so skupaj z mentorji preverjali, ─Źe so njihovi prepolni nahrbtniki, vsebovali vse potrebno za uspe┼íno izvedbo ┼íe zadnjega izmed ciljev programa. Da vse poteka po planu, morajo biti vsi udele┼żenci odprave odgovorni in pripravljeni na sodelovanje.Le tako skupina lahko deluje kot celota in odprava uspe.O projektu MEPI ÔÇô koristnem pre┼żivljanju prostega ─Źasa, pred tem nisem vedela kaj dosti. Danes, po enoletnem spremljanju dogajanja v vlogi opazovalca ÔÇô star┼ía, lahko potrdim le pozitivne izku┼ínje. Verjetno nisem osamljena med star┼íi, ki se stalno spra┼íujemo, kaj bo z na┼íimi otroki, saj je ra─Źunalnik postal njihov skoraj edini in glavni prijatelj.

MEPI spodbuja otroke k druga─Źnemu pre┼żivljanju prostega ─Źasa. Da zadeve ne ostanejo le na papirju ali v praznih besedah, morajo otroci svoje zastavljene cilje tudi stalno izpolnjevati. Na ┼żalost ┼żivimo v ─Źasu, ko se vse vrti okoli posameznika, ko je vse preve─Ź prisoten egoizem, individualizem, ko se vse vrti okoli denarja, zaslu┼żka. MEPI otroke spodbuja v drugo smer, med drugim tudi k prostovoljnemu delu, pa ─Źeprav je to lahko le pomo─Ź so┼íolcem pri u─Źenju, nalogah ali zabavi. Prebuja jih, da znajo prisluhniti so─Źloveku, da se zavedo, da z nami bivajo tudi druga─Źni ljudje. U─Źijo se jih razumeti in jih sprejeti. Pri svojem otroku opazi┼í, kako malo je potrebno, da za─Źuti notranje zadovoljstvo, ko opravi prostovoljno delo pri mlaj┼íih sovrstnikih ali ko z obiskom polep┼ía dan mladostnikov in odraslim z motnjo v du┼íevnem razvoju v delovno varstvenem centru.

Verjetno na┼íi ┬╗Mepijevci┬ź pri osvajanju ciljev na 4 podro─Źjih niso bili vseskozi enako zagnani, zagotovo so bile vmes tudi krize, za katere star┼íi niti ne vemo, a so jim ob strani stali mentorji. Ti so otrokom vzorniki in motivatorji.Zato gre na koncu zahvala ┼íoli, ki ┼że ve─Ź let omogo─Źa izvedbo tega projekta in vsem mentorjem za nesebi─Źno pomo─Ź na┼íim ┬╗mepijevcem┬ź na poti osvajanja prve od 3 stopenj programa.

Marja ┼átromajer, mama udele┼żenca